Veelgestelde vragen

 

Hoe kan ik een open sollicitatie indienen?

Het is helaas niet mogelijk je interesse voor werken bij Capito Wonen te tonen middels een open sollicitatie. Om op de hoogte te blijven van nieuwe vacatures,  adviseren we je om deze website in de gaten te houden of ons te volgen via Twitter, Facebook of LinkedIn.

Krijg ik een ontvangstbevestiging op mijn sollicitatie?

Ja. Nadat je het sollicitatieformulier op de website hebt ingevuld en verzonden, ontvang je een automatische ontvangstbevestiging per mail met daarin de procedure toegelicht.

Kan ik nog solliciteren op een vacature die niet meer op de website vermeld staat?

Nee, zodra de vacature niet meer op de website vermeld staat kun je niet meer solliciteren. Sollicitatiegesprekken worden reeds gevoerd.

Ik zoek het adres van een locatie waarvoor ik een sollicitatie wil indienen. Waar vind ik die?

De adressen van de locaties worden niet kenbaar gemaakt omwille van de privacy van onze cliënten. Wij geven alleen de plaatsnamen van de locaties weer op de website.

Ik heb nog geen reactie op mijn sollicitatie ontvangen.

Nadat je het sollicitatieformulier op de website hebt ingevuld en verzonden, ontvang je een ontvangstbevestiging per mail. In deze ontvangstbevestiging staat de procedure omschreven. Sollicitaties worden maximaal 6 maanden in portefeuille opgenomen. Mocht je hier bezwaar tegen hebben, verzoeken wij je dit aan ons door te geven, zodat wij jouw sollicitatie alsnog kunnen verwijderen.

Wanneer we je profiel geschikt achten voor een vacature nemen we contact met je op voor een sollicitatiegesprek. Indien je, bij een gerichte openstaande vacature, binnen 4 weken na deze ontvangstbevestiging niets van ons hebt vernomen, ben jij niet als kandidaat opgenomen in de verdere procedure. Wij bekijken vervolgens of we jouw sollicitatie in portefeuille behouden voor maximaal 6 maanden voor een eventuele volgende vacature. Je wordt hier niet afzonderlijk over bericht.

Ik zie op jullie website dat jullie nieuwe locaties openen. Ik heb mijn interesse kenbaar gemaakt of wil dit doen. Hoe nu verder?

Wij kunnen vaak niet exact aangeven wanneer een locatie opengaat, o.a. vanwege externe factoren die van invloed zijn op de opening. Zodra de datum bekend is zal de vacature geplaatst worden onder de openstaande vacatures en worden verspreid via onze social media kanalen. Je kunt dan hierop solliciteren.

Ik wil solliciteren op een functie als woonbegeleider, maar heb geen afgeronde relevante hbo-diploma.

Voor de functie van woonbegeleider hebben wij als vereiste dat medewerkers in het bezit zijn van minimaal een relevant hbo-diploma. Mocht je hier niet aan voldoen, kunnen wij je sollicitatie niet in behandeling nemen.

Bewaren jullie mijn gegevens?

Sollicitaties worden maximaal 6 maanden in portefeuille opgenomen. Mocht je hier bezwaar tegen hebben, verzoeken wij je dit aan ons door te geven, zodat wij jouw sollicitatie alsnog kunnen verwijderen.

Ik heb bij Capito Wonen gesolliciteerd, maar heb een ontvangstbevestiging van Stichting JADOS ontvangen. Klopt dit?

Dit klopt. Stichting JADOS is de overkoepelende stichting die de werving & selectie behandelt. Voor meer informatie over Stichting JADOS verwijzen we je graag naar www.jados.nl.

Is het mogelijk om een keer mee te lopen op een locatie?

Wij bieden deze mogelijkheid niet, omwille van de privacy van onze cliënten.

Op welke dagen wordt er woonbegeleiding gegeven?

Maandag tot en met vrijdag. In de weekenden, nachten en op feestdagen niet.

Hoe lang zijn de diensten van een woonbegeleider?

Dit varieert per locatie. Over het algemeen zijn er 2 verschillende doordeweekse diensten. 08.00 uur – 14.00/15.00 uur en 14.00/15.00 uur – 22.00 uur. Je werkt beide diensten verdeeld over de week. Buiten de diensten en in het weekend is er een bereikbaarheidsdienst die door het management wordt gedraaid.

Met hoeveel collega’s werk je als woonbegeleider?

Elk team op locatie bestaat uit maximaal 4 woonbegeleiders. De diensten draai je voornamelijk alleen. Je collega’s zie je in ieder geval één keer per 2 weken tijdens de teamvergadering.

Hoe wisselend zijn de diensten/rooster?

Wij werken met een jaarurensystematiek (JUS).  Elke medewerker heeft een arbeidsovereenkomst met een gemiddelde arbeidsduur per week die wordt gemeten op jaarbasis. Bijvoorbeeld een arbeidsovereenkomst voor gemiddeld 20 uur per week, die gemeten wordt op jaarbasis. Dus op jaarbasis werk je gemiddeld 20 uur per week.

In bepaalde periodes werk je meer dan een andere periode. Fluctuaties in de bezettingsgraad van cliënten per locatie/regio, vakantieperiodes, ziekte, onvoorziene omstandigheden kunnen we hierdoor beter opvangen. Om te kunnen werken met de JUS is flexibiliteit een vereiste. Roosters worden wel in samenspraak opgesteld en over het algemeen voor een periode van 1 maand opgesteld. Uiterlijk 3 weken voor de ingangsdatum wordt het rooster definitief bekend gemaakt.

Heeft het werken met de  jaarurensystematiek invloed op het salaris?

Nee, ondanks dat te werken uren per periode verschillen, heb je een vast maandsalaris dat gebaseerd is op je arbeidsduur. In het voorgaande voorbeeld is het salaris gebaseerd op een arbeidsovereenkomst voor 20 uur.

terug naar boven